Edukira zuzenean joan

Kunsthalle Bremenen bildumako maisulanak: Delacroix-etik Beckmann-era

TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE TAG_Tirudiak_VALUE
Izenburua:
Kunsthalle Bremenen bildumako maisulanak: Delacroix-etik Beckmann-era
Data:
2019ko urriak 25 - 2020ko otsailak 16
Komisariotza:
Christoph Grunenberg eta Petra Joos
Erakusketa mota:
Taldekoa
Gaiak:
Bildumagintza | Artearen historia | Sorkuntza artistikoa | Der Blaue Reiter | Die Brücke | Worpswedeko artista-kolonia | Kunstverein Bremen | Kunsthalle Bremen | Alemania | Bremen | Frantzia | Gustav Pauli
Mugimendu artistikoak:
Arte Garaikidea | Erromantizismoa | Espresionismoa | Inpresionismoa | Post-Inpresionismoa
Erakusketa birtuala:
https://www.guggenheim-bilbao.eus/eu/erakusketak/kunsthalle-bremenen-bildumako-maisulanak-delacroixetik-beckmannera

Kunsthalle Bremenen bildumako maisulanak: Delacroix-etik Beckmann-era erakusketak bilduma aleman horren historia dakarkigu, zeinak oso goiz jarri baitzuen arreta arte modernoan.

Hura azaltzeko, erakusketa honek aurrez aurre jartzen ditu XIX. mendetik XX. mendearen erdialdera bitartean artista frantsesek eta alemanek egindako artelanak. Erakusketak museo horren aparteko historia ere badakarkigu. Haren ezaugarri nagusiak dira konpromiso zibiko sendoa duela, harreman estua sortu duela bildumazaletasun pribatuaren eta babes instituzionalaren artean, eta oso goiz hasi zela arte modernoa profesionalki ikertzen eta sustatzen. Hala ere, Bremenen berariaz gertatutako garapen historikoak herrialdean bertan zein nazioartean arte modernoari eta haren eraginari buruz izan ziren eztabaidak islatzen ditu, eta, batzuetan, hezurmamitu ere egiten ditu. Erakusketak agerian jartzen du zer eragin izan zuten Kunsthalleren bilduman arte modernoari buruzko diskurtso garaikideek, eta zer harrera izan zuen arte modernoak Alemanian, han sartu baitziren inon baino lehen inpresionismoa eta postinpresionismoa. Tokiko istorio, joera nazional eta nazioarteko mugimenduen sare konplexu horrek XIX. mendetik XX. mendearen erdialdera arte Europan sortutako artearen ikuspegi garbi eta berezi bat eskaintzen digu.

1823an, artearekin konprometitutako herritar artezale talde batek Bremengo Kunstverein sortu zuten, gizarteak zuen «edertasuna ulertzeko modua» hobetzeko asmoz. Museoaren hasiera xume hartan, antzeko ideiak zituzten artezale eta arte-aditu haiek beren grabatu eta marrazki bildumei buruz hitz egiteko elkartzen ziren. Baina, erakusketa publikoak antolatzen eta bilduma propioa sortzen hasi zenean, Kunstvereinen kide kopurua berehala handitu zen, eta, 1849an, bere museoa sortu zuen: Kunsthalle Bremen. 50 urte geroago, 1899an, sozietateak bere lehenengo zuzendari zientifikoa aukeratu zuen: Gustav Pauli arte-historialaria. Aurreko arduradun ez-adituen gidaritzapean elkartekideek egindako dohaintza pribatuei esker handituz joandako bildumaren profila findu eta nabarmendu egin zen Pauliren jakinduriari esker. Hark arte frantsesaren eta alemanaren arteko elkarrizketa dinamikoan oinarritu zuen artelanak eskuratzeko politika, eta kontakizun bat sortu zuen: lider eta akolitoei buruzkoa, lehiari eta elkartasunari buruzkoa, mirespenari eta altxamenduari buruzkoa, eta, azken batean, bere nortasunari buruzkoa.

Horixe da, halaber, konexio globaldun hiri baten bilakaeraren historia, mendez mende enpresa- eta merkataritza-jarduerari, ontzigintzari eta itsas nabigazioari esker sortua, eta Bilboren historia bera ere gogorarazten duena.

Kunsthalle Bremenek eta Guggenheim Bilbao Museoak antolatutako erakusketa.