hezkuntza-edukia
Morandi-ren Natura hila (Natura morta, 1956). Francisco de Zurbarán-i begira, Francisco de Goya y Lucientes-en bitartez
- Izenburua:
- Morandi-ren Natura hila (Natura morta, 1956). Francisco de Zurbarán-i begira, Francisco de Goya y Lucientes-en bitartez
- Erakusketa:
- Atzera begira. Giorgio Morandi eta Antzinako Maisuak
- Gaiak:
- Eragin artistikoa | Sorkuntza artistikoa | Kolorea | Natura hila | Espainiako Urrezko Aroa | Francisco de Goya | Tradizioa
- Artelan motak:
- Pintura
- Aipatutako artistak:
- Crespi, Giuseppe | Morandi, Giorgio | Zurbarán, Francisco de
Haren 1956ko Natura hila artelanaren antzera, Morandi-ren pinturak eguneroko objektuen antolaketa soilak ziren gehien bat. Haren ikergai xumeaz, natura hil honek sukaldeko bizitza irudikatzearen tradizio luzeari jarraitzen dio.
Lotura formalak argiak dira lan honen eta Giuseppe Maria Crespi-k (Bolonia, 1665–1747) eta, bereziki, Francisco de Zurbarán-ek (Fuente de Cantos, 1598–Madril, 1664) pintatutako sukaldeko eszenen artean. Marroi, gris eta zuriz osatutako paletak gogora dakartza Morandik museo italiarretan akaso ikusi zituen artista horien mihiseak.
Artistak Francisco de Goya y Lucientes-en (Fuendetodos, 1746– Bordele, 1828) begien bitartez berraurkitu zituen Zurbarán bezalako artistak. 1956an, Suitzako Winterthur hirira joan zen Morandi, bertako arte-museoan berari eskainitako erakusketaren inauguraziora. Han zegoela, Goyaren Hiru izokin xerra ikusi zuen, Oskar Reinhart bilduma entzutetsuaren baitan. Natura hil honetako argiztapen dramatikoak eta gai xumeak iradokitzen dute Espainiako Urrezko Mendearekiko zuen miresmena partekatzen zuela Morandik Goyarekin.