Edukira zuzenean joan

Louise Bourgeois. Izatearen egiturak: Gelak

hezkuntza-edukia

Psikearen garrantzia

LAN HAUETAKO ZEIN OSAGAIK DUTE LOTURA BELDURRAREKIN? ZERGATIK? ETA MAITASUNAREKIN ETA GORROTOAREKIN?

ISPILUAK BEHIN ETA BERRIZ IKUS DAITEZKE GELETAN. NOLA IKUSTEN ZUEN BERE BURUA ARTISTAK, ZURE USTEZ?

KANPOALDEAN BOURGEOIS-EN BESTE ESKULTURA BAT DAGO, ARMIARMA ITXURAKOA ETA HANDI-HANDIA: AMA (MAMAN, 1999). HAREN HANKA ARTEAN IBILTZEAN ZER SENTITU DUZU?

Louise Bourgeoisen Gelak sailak zama emozional eta psikologiko handia du. Funtsezko sentimenduak islatzen dituzte lanek, besteren artean, maitasuna, gorrotoa, frustrazioa eta mirespena. Artistak horrela giza emozioen zerizana aztertzen zuen, maiz anbiguoak eta kontrakoak baitira. Horiez gain, beldurra ere agertzen da. Bourgeoisentzat beldurra oinazea zen eta modu askotan adieraz zitekeen: min fisikoa, emozionala, psikologikoa, mentala eta are intelektuala izan zitekeen. Minari aurre egin nahi izan zion artearen bidez, bai eta errua, frustrazioa eta sufrimendua artelanetan gauzatu, haien esanahia jakiteko. Bourgeois ikasia zen eta neurologian eta psikoanalisian interesa izan zuen.

Gai honekin lotutako artelan batzuk dira: Gela XII (Erretratua) [Cell XII (Portrait), 2000], Likido preziatuak (Precious Liquids, 1992) eta Barruan eta kanpoan (In and Out, 1995).